တတ္ခ်င္လွ်င္ သင္၊ ေတာ္ခ်င္လွ်င္ ေလ့က်င၊့္ မမွားခ်င္လွ်င္ ျပန္စစ္၊ ေအာင္ျမင္ခ်င္လွ်င္ ဝီရိယထား။

ဗုဒၶပုံရိပ္လႊာမ်ား

Thursday 7 July 2011

သံဃာေတာ္မ်ား ဒါယကာတုိ႔ အရင္ပင့္ဖိတ္အပ္ေသာ အလွဴရွိပါလ်က္ တပါးေသာ ဒါယကာတုိ႔ဆြမ္းကုိ လက္ခံဘုန္းေပးလုိ႔ ဒါယကာမ်ားက ကဲ့ရဲ႔ၾကသည္႔အခါ ဘယ္သူမ်ား အျပစ္ျဖစ္ပါသလဲ

စာေရးသူ ယခုတင္ျပသြားမည့္ စာသားေလးကေတာ့ ကုိႏုိင္ေလး (မေလးရွား)မွ ေ၀ဖန္ခ်က္ေပးၿပီး ေမးထားတဲ့ အေၾကာင္းက
သံဃာေတာ္မ်ား ဒါယကာတုိ႔ အရင္ပင့္ဖိတ္အပ္ေသာ အလွဴရွိပါလ်က္ တပါးေသာ ဒါယကာတုိ႔ဆြမ္းကုိ လက္ခံဘုန္းေပးလုိ႔
ဒါယကာမ်ားက ကဲ့ရဲ႔ၾကသည္႔အခါ ဘယ္သူမ်ား အျပစ္ျဖစ္ပါသလဲ ဆုိတဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ကုိ ရႈေထာင့္မ်ဳိးစုံနဲ႔ေျဖရွင္းရင္း ေရးသားသြားမွာျဖစ္ပါတယ္.............

ကုိႏုိင္ေလး (မေလး)၏ ေ၀ဖန္ ေမးျမန္းခ်က္

၁။ သူတစ္ပါး မေကာင္းေၾကာင္း မေျပာပါနဲ႔
၂။ သူတစ္ပါးေကာင္းေၾကာင္းကုိသာ ေျပာပါ
၃။ မိမိေကာင္းေၾကာင္း မေျပာပါနဲ႔
၄။ မိမိမေကာင္းေၾကာင္းကုိ လုိအပ္လာရင္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေျပာပါ......မွတ္သားမိပါတယ္ဘုရား.....

စာေရးသူဟာရဟန္းသံဃာတစ္ပါးလို ့တပည္ ့ေတာ္သိရွိရပါတယ္ဘုရား....တပည္ ့ေတာ္ရင္ထဲျဖစ္တည္ေနေသာ(တပည္ ့ေတာ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကိုေျပာျပခဲ့ေသာ)စကားကိုအမွားအမွန္ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားေပးပါရန္ရိုေသစြာေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား.....တပည္ ့ေတာ္နွင့္သူငယ္ခ်င္းတစ္စုသည္အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္
မေလးရွားနိုင္ငံဂ်ဳိဟိုးဘာရူးၿမိဳ ့သို ့ေရာက္ရွိေနပါတယ္ဘုရား...။တပည္ ့ေတာ္ႏွင့္သူငယ္ခ်င္းမ်ားသည္၂၀၀၉ခုႏွစ္၀ါဆိုလတြင္၀ါဆိုသကၤန္းကပ္လႉပူေဇာ္ရန္ႏွင့္
ေန ့ဆြမ္းဆပ္ကပ္လႉဒါန္းရန္အတြက္ဂ်ဳိဟိုးၿမိဳ ့ရွိဆရာေတာ္တပါးထံသို ့၁၄ရက္အလိုတြင္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါတယ္ဘုရား......ထိုအခ်ိန္တြင္သံဃာေတာ္နည္းေသာေၾကာင့္
(အလႉအထမေျမာက္မည္စိုးရိမ္စိတ္ေၾကာင့္)ႀကိဳတင္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ တယ္ဘုရား......၇ရက္ေလာက္အလိုတြင္ဆရာေတာ္မွအာရံုဆြမ္းကပ္ရန္မိန္ ့ေတာ္မူေသာေၾကာင့္
တပည္ ့ေတာ္တို ့အလႉအခ်ိန္ကိုေျပာင္းလဲခဲ့ပါတယ္ဘုရား.......၃ရက္ေလာက္အလိုတြင္..မနက္၈နာရီတြင္ကပ္ရန္ေျပာင္းလဲမိန္ ့ေတာ္မူျပန္ပါတယ္ဘုရား..(တပည္္ ့ေတာ္တို ့ေလွ်ာက္ထားေသာရက္အခ်ိန္တြင္တျခားအလႉရွင္မရွိေသးပါဘုရား...)တပည္ ့ေတာ္တုိ ့သိရသည္မွာႀကိဳတင္ေလွ်ာက္ခဲ့ေသာေန ့ဆြမ္းေနရာတြင္စက္ရံုတရံုွ(လူအင္အား၂၀၀ေလာက္)မွအစားထိုးကပ္လႉမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိခဲ့ရပါတယ္ဘုရား.......တပည္ေတာ္နွင့္သူငယ္ခ်င္းမ်ားစိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္ဘုရား...အခ်ိန္အေျပာင္းအလဲထပ္ျဖစ္လွ်င္ေသာ္၄င္း.
.ရည္မွန္းထားေသာအလႉအထမေျမာက္မည္ကိုစိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္တပည္ ့ေတာ္တို ့သည္၁ရက္အလိုတြင္ကီလိုမီတာ၆၀၀ေက်ာ္ေလာက္ေ၀းေသာပီနန္ၿမိဳ ့မွဆရာေတာ္ကိုပင့္ဖိတ္ေသာအခါ
အလႉအထေျမာက္ၿပီးေန ့ဆြမ္းအလႉကို၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာကပ္လႉခြင့္ရခဲ့ပါတယ္ဘုရား....ဆရာေတာ္မွပရိတ္တရားေတာ္ေဟာၾကားေပးခဲ ့ပါတယ္ဘုရား...
.တပည္ ့ေတာ္နွင့္သူငယ္ခ်င္းမ်ားသည္ဂ်ဳိဟိုးမွ(ဘြဲ ့အမည္မေဖာ္ျပလို)ဆရာေတာ္အေပၚလာဘ္လာဘေၾကာင့္ဆိုၿပီးေျပာဆိုမိခဲ့ၾကပါတယ္ဘုရား....။

တပည္ ့ေတာ္တို ့ေျပာဆိုမႈကိုအမွားအမွန္ပိုင္းျခားေပးပါရန္ေလးစားစြာေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား.....။
မွားသည္ဟုဆံုးျဖတ္ေတာ္မူပါလွ်င္မည္ကဲ ့သို ့အျပစ္ကင္းေအာင္ျပဳလုပ္ရမည္ဆိုတာကိုမိန္ ့ၾကားေပးပါရန္ေလးစားစြာေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား......။
ကုိနုိင္ေလး။။။။။

စာေရးသူ၏ ေျဖဆုိခ်က္

အင္း .....ဒကာေတာ္ ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းကုိ စာေရးသူအေနနဲ႔ သာသနာဘက္က ရပ္တည္ၿပီး သာသနာကုိ ခ်စ္တဲ့စိတ္ကုိ ေရွ႔ထားၿပီး ေျဖေပးပါ့မယ္။
ဒကာေတာ္ရဲ႔ ဆုိလုိခ်က္က သံဃာမ်ားဟာ ဆင္းရဲသည့္ဒကာျဖစ္ေစ ၊ ခ်မ္းသာသည့္ ဒကာျဖစ္ေစ ဆြမ္းကပ္ရန္ အရင္ပင့္ဖိတ္ထားေသာ ဒကာေတြရဲ႔ ဆြမ္းကုိၾကဥ္ထားၿပီး
တပါးေသာ ဒကာေတြရဲ႔ ေနာက္မွ ပင့္ဖိတ္လာေသာ ဆြမ္းကုိ လက္ခံဘုန္းေပးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရင္ဖိတ္ထားတဲ့ဒကာေတြက ေစတနာ သဒၶါတရားနည္းသြားၿပီး
ယင္းသံဃာေတာ္မ်ားကုိ ကဲ့ရဲ႔မိၾကတဲ့အခါ ဒကာေတာ္မ်ား အျပစ္ျဖစ္ပါသလားဆုိတဲ့ ေမးခြန္းပါပဲ။

ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူထားေသာ ၀ိနည္းစည္းကမ္း ဥပေဒျဖစ္ေသာ
( ၀ိနည္းပါဠိေတာ္ ေဘာဇန၀ဂ္၊ပရမၸရေဘာဇနသိကၡာပုဒ္၊ ပရမၸရေဘာဇေန အညတၾတ သမယာ ပါစိတၱိယံ) ပါဠိေတာ္အရ
ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမေရြး အရင္ပင့္ဖိတ္ထားေသာ ဆြမ္းမွတပါး တပါးေသာ ဒကာေတြရဲ႔ ဆြမ္းကုိ ခံယူသုံးေဆာင္ပါက ဒကာေတြမ်ား ေစတနာ သဒၶါတရား
နညး္သြားေအာင္ ျပဳလုပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသာ အျပစ္ျဖစ္(အာပတ္သင္)၍ ဒကာမ်ား အျပစ္ျဖစ္တယ္လ႔ုိျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားထားသည္ကုိ မေတြ႔ရပါ။
အျပစ္မရွိပါ ဟု ဆုိလုိခ်င္ပါသည္။ ကုိယ္စိတ္ထဲမွာ အျပစ္ရွိလား မရွိဘူးလား ဆုိတဲ့ သံသယ ျဖစ္ေနရင္ တစ္ခ်ိန္မွာ မိမိကတရားအားထုတ္တဲ့အခါ ယင္းသံသယကား
ျပန္ေပၚလာၿပီး တရားမတက္ဘဲျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ သံသယျဖစ္ေနရင္ ယင္းသံသယမွ ကင္းေပ်ာက္သြားေအာင္ ေတာင္းပန္လုိက္ရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့
တရားအားထုတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ သံသယကင္းေနရင္ တရားတက္မွာ ျဖစ္လုိ႔ပါဘဲ။

ယင္းကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဇာတ္ေတာ္သာဓကႏွင့္ အက်ယ္ရွင္းျပပါ့မယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေ၀သာလီျပည္ ၊ မဟာ၀ုန္ေတာ၊ ျပသာဒ္ေဆာင္ေပါက္ေသာ ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုးံေနစဥ္ ဆင္းရဲသားတစ္ေယာက္က
( အၾကင္အမွတ္ျဖင့္ လူအေပါင္းသည္ ဆြမ္းကုိ ၇ုိေသစြာ ျပဳျပင္ကုန္၏။ ထုိအမွတ္ျဖင့္ ဆြမ္းကုိ ၇ုိေသစြာျပဳျပင္ျခင္းသည္ မယုတ္သည္ျဖစ္လတၱံ႔
ငါသည္လည္း ဆြမ္းကုိ ျပဳျပင္ရမူ ေကာင္းေလရာ၏။ ဟုအႀကံျဖစ္၏။ထုိအခါ ဆင္းရဲသားသည္ ကိရပတိက ထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး( အရွင့္သား အကၽြႏု္ပ္အား ဘုရားအမွဴးရွိေသာ
သံဃာေတြကုိ ဆြမ္းကပ္လုိသည့္အတြက္ ရိကၡာကုိေပးပါေလာ) ေတာင္းေသာအခါ ကိရပတိကသည္ သဒၶါမ်ားစြာရွိၿပီး ၾကည္ညဳိသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရိကၡာမ်ားစြာကုိ ထုတ္ေပး၏။
ဆင္းရဲသားသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသြားၿပီး ၊ အျပစ္ေျခာက္ပါး ( ျမင့္ေသာ၊ နိမ့္လြန္းေသာ ၊ နီးလြန္းေသာ၊ ေ၀းလြနး္ေသာ ၊ ေရွ႔တည့္တည့္ျဖစ္ေသာ၊ ေလဆန္ျဖစ္ေသာအရပ္မ်ား)
ကင္းသည့္ေနရာတြင္ ထုိင္လ်က္ ဆြမ္းဘုန္းေပးရန္ ပင့္ဖိတ္၏။ ဘုရားရွင္သည္ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းအားျဖင့္ လက္ခံေတာ္မူ၏။ ဆင္းရဲသားသည္ ခဲဘြယ္ေဘာဇဥ္တုိ႔ကုိ
ျပင္ဆင္ၿပီးေသာ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဆြမ္းဘုန္းေပးရန္ အခ်ိန္တန္ပါၿပီဟု ပင့္ဖိတ္၍ ဆြမ္းကပ္၏။ လူအမ်ားက ဆင္းရဲသား ဆြမ္းကပ္သည္ကုိ
သိ၍ ၀ုိင္း၀န္းအလွဴအတန္းကုိ ျပဳလုပ္ၾက၏။ ဆင္းရဲသား ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးစဥ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ( ဒါယကာ အနည္းငယ္သာ လွဴေလာ့၊ အနည္းငယ္သာလွဴေလာ့) မိန္႔ၾကားေတာ္မႈၾက၏။
ထုိအခါ လူအမ်ားက အရွင္ဘုရားတုိ႔႔ ဆြမ္းလွဴရွင္သည္ ဆင္းရဲသားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အနည္းငယ္ အနည္းငယ္သာ မခံယူၾကပါကုန္လင့္၊ မ်ားစြာေသာ ခဲဘြယ္တုိ႔ကုိ စီစဥ္ထားေသာေၾကာင့္
ခံယူၿပီး အလုိရွိတုိင္း သုံးေဆာင္ေတာ္မူပါဟု ေလ်ာက္ထားၾက၏။ ထုိအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဒါယကာ ငါတုိ႔သည္ နံက္ေစာေစာကပင္ ဆြမ္းခံ၍ သုံးေဆာင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ နည္းနည္းသာ
ခံယူကုန္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ အလုပ္သမား ဆင္းရဲသားသည္ ( အဘယ္ေၾကာင့္ အရွင္ေကာင္းတုိ႔သည္ ငါသည္ ပင့္ဖိတ္ထားပါလွ်က္ တပါးေသာ အရပ္၌ သုံးေဆာင္ကုန္ဘိသနညး္၊
ငါသည္ အလုိရွိတုိင္း ေပးလွဴျခင္းငွာဆြမ္းနုိင္သည္ မဟုတ္ပါေလာ) ဟု ကဲ့ရဲ႔ အျပစ္ေျပာၾက၏။ ဒါယကာတုိ႔၏ ကဲ့ရဲ႔သံကုိ အလုိနည္းေသာ ရဟန္းတုိ႔ ၾကားေသာအခါ ဘုရားထံ ေလ်ာက္ထားၾက၏။
ဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းတုိ႔ ယခု စကားသည္ မွန္၏ေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏။ မွန္ပါ၏ ျမတ္စြာဘုရားဟု ေလ်ာက္ထားၾက၏။ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းတုိ႔ ..............................
ယခုအမႈသည္ မၾကည္ညိဳေသးေသာသူတုိ႔အား ၾကည္ညိဳေစခ်င္းငွါလည္းေကာင္း၊ ၾကည္ညိဳၿပီးေသာ ဒါယကာတုိ႔ ပုိၾကည္ညိဳေစခ်င္းငွာလည္းေကာင္ း သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကုိ
ငါဘုရားပညတ္ေတာ္မူ၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ပရမၸရေဘာဇဥ္ ( ပင့္ဖိတ္ထားေသာ ဒါယကာ၏ ေဘာဇဥ္မွ တပါး အျခားပင့္ဖိတ္လာေသာ ဒါယကာ၏ ေဘာဇဥ္)ကုိ စားျခင္းေၾကာင့္
ပါစိတ္အာပတ္သင့္ေစဟု ပညတ္ေတာ္မူပါသည္။
ထုိ႔အျပင္ ... ျမတ္စြာဘုရားသည္ နားဖ်ားေသာအခါ ၊ သကၤန္းလွဴေသာခါ ၊ သကၤန္းခ်ဳပ္ေသာ အခါတုိ႔၌ ပင့္ဖိတ္ထားေသာဆြမ္းမွတပါး တပါးေသာ ပင့္ဖိတ္လာေသာ
ပရမၸရေဘာဇဥ္ကုိ သုံးေဆာင္ေကာင္း၏ ဟု ခြင့္ျပဳထားပါေသးသည္။ တဖန္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တစ္ခုေသာ နံနက္ခ်ိန္၌ သကၤန္းကုိျပင္၀တ္၍ သပိတ္ကုိ ယူေဆာင္လ်က္
အရွင္အာနႏၵာႏွင့္အတူ တစ္ဦးေသာ ဒါယကာအိမ္သုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ခင္းထားေသာ ေနရာမွာထုိင္ေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ လူတုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နွင့္ အရွင္အာနႏၵာ အား ဆြမ္းကပ္၏။
အရွင္အာနႏၵာသည္ အလွဴမခံ၊ ဘုရားရွင္က အာနႏၵာ အလွဴခံလုိက္ပါဟု မိန္႔ေတာ္မူေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရား တန္ပါၿပီး တပည့္ေတာ္ ဆြမ္းကုိ ရဘုိ႔ရန္ရွိပါသည္ဟု ေလ်ာက္ထား၏။
သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ၀ိကပၸနာျပဳ၍ အလွဴခံယူ ေကာင္း၏ ဟုမိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ မည္သည့္ရဟန္းမဆုိ ၀ိကပၸနာျပဳ၍ ပရမၸရေဘာဇဥ္ကုိ သုံးေဆာင္ျခင္းငွါ ခြင့္ျပဳ၏ ဟုမိန္႔ေတာ္မူထားပါသည္။

၀ိကပၸနာျပဳပုံ
( ငါ ယခု ရေသာ ဆြမ္းကုိ တစ္ပါးေသာ အဘယ္မည္ေသာ ရဟန္းအား လွဴပါ၏) ဟု ျပဳလုပ္ၿပီး အလွဴခံရပါမည္။

အခ်ိန္အခါ သုံးမ်ဳိးဟူသည္...............

၁။ နာဖ်ားေသာအခါ ....ေနရာတစ္ခုတည္း၌ ေနလွ်က္ အလုိရွိတုိင္း သုံးေဆာင္စားေသာက္ျခင္းငွာ မစြမ္းနုိင္အ့ံ။ နာဖ်ားေသာအခါ ဟူ၍ သုံးေဆာင္ေကာင္း၏။
၂။ သကၤန္းလွဴေသာအခါ.....ကထိန္မခင္းေသာ္...မုိးဥတု၏ ေနာက္ဆုံးလတုိင္ေအာင္၊ ကထိန္ခင္းေသာ္ ငါးလ တုိင္ေအာင္သကၤန္းလွဴေသာအခါဟူ၍ သုံးေဆာင္ေကာင္း၏။
၃။ သကၤန္းခ်ဳပ္ေသာအခါ .....သကၤန္းခ်ဳပ္ေသာ္ သကၤန္းခ်ဳပ္ေသာ အခါဟူ၍ သုံးေဆာင္ေကာင္း၏။

ယင္း အခါသုံးမ်ဳိးမွတစ္ပါး ေဘာဇဥ္ကုိ ခံယူေသာ္ ဒုကၠဋ္၊ ခံယူၿပီးဘုန္းေပးေသာ္ စားတုိင္းစားတုိင္း ပါစိတ္အျပစ္ (အာပတ္) သင့္၏။
အခါသုံးမ်ဳိးကုိၾကဥ္၍ ပရမၸရေဘာဇဥ္ကုိ ပရမၸရေဘာဇဥ္ ဟု အမွတ္ျဖင့္သုံးေဆာင္အံ့ ပါစိတ္အာပတ္သင့္၏။
ပရမၸရေဘာဇဥ္ကုိ ယုံမွားျခငး္ရွိသည္ျဖစ္၍ သုံးေဆာင္အ့ံ ပါစိတ္အာပတ္။
ပရမၸရေဘာဇဥ္ကုိ ပရမၸရေဘာဇဥ္မဟုတ္ဟု သုံးေဆာင္အံ့ ပါစိတ္အာပတ္သင့္၏။
ပရမၸရေဘာဇဥ္ မဟုတ္ရာ၌ ပရမၸရေဘာဇဥ္ဟု အမွတ္ရွိအ့ံ ၊ ဒုကၠဋ္၊
ပရမၸရေဘာဇဥ္မဟုတ္ရာ၌ ယုံမွားျခင္းရွိအံ့၊ ဒုကၠဋ္။
ပရမၸရေဘာဇဥ္မဟုတ္ရာ၌ ပရမၸရေဘာဇဥ္မဟုတ္ဟု အမွတ္ရွိၿပီး သုံးေဆာင္းမယ္ဆုိရင္ အာပတ္ မသင့္ပါဟု
၀ိနည္း ပါစိတၱိယပါဠိေတာ္ ေဘာဇန၀ဂ္၊ပရမၸရေဘာဇနသိကၡာပုဒ္ အဖ ြင့္ကုိ ေထာက္လ်က္ စာေရးသူ အေျဖေပးလုိက္ပါသည္။

မွန္ကန္ေသာ ဓမၼပန္းကုိ ထာ၀ရ ဆင္းျမန္းနုိင္ၾကပါေစ. ........
bhavaalin@gmail.com / http://goodbrother-goodbrother.blogspot.com/
................တကၠသုိလ္စာသင္သား

No comments:

Post a Comment